2014. sze 14.

9 remek whiskey dal a zenetörténelemből

írta: Cocktaliens
9 remek whiskey dal a zenetörténelemből

A zenészek is piálnak. Ezt már Hofi óta tudjuk. Nem is keveset. Stílustól függetlenül, legyen az klasszikus rock, hip-hop vagy country, a művész urak és hölgyek imádnak énekelni a szórakozásról, bulizásról, és számaikba is gyakran beleszövik a kedvenc italukat. Olvass tovább, és kilenc whiskey dalt láthatsz/hallhatsz, amitől tuti, hogy megjön a énekelhetnéked, táncolhatnékod, és whiskey „ihatnékod”!!

guitar.jpg

 

1. Alabama Song (Whisky Bar) – The Doors

Eredetileg egy Bertolt Brecht vers, először Kurt Will zenésítette meg 1927-ben. Jim Morrison és a The Doors porolta le és készített belőle egy barhopping himnuszt 40 évvel később.

Dalszöveg: „Mutasd meg az utat / a következő whisky bar-ba / Ó, csak ne kérdezd miért!”

 

2.  All Summer Long – Kid Rock

 Kid Rock ’70-es évek beli klasszikusa visszarepít a régi szép időkbe, a nyugodt esti vízparti viszkizésekbe.

Dalszöveg: „Üvegből viszkit kortyolgatva / nem gondolva a holnapra / a Sweet home Alabama-t dúdolva”

 

3. Cheers (Drink to that) – Rihanna

 Bizony bizony, RiRi roszkisslány kedvenc itala a világ legnepszerűbb Irish Whiskey-je, és a Cheers (Drink to that) remekül vesz át elemeket Avril Lavigne „I’m with you”-jából is. Én iszok rá az tuti.

Dalszöveg: „Éljen a nyavalyás hétvége / Erre iszom yeah, yeah / Ó nyeld csak a Jameson-t / Erre iszom én!”

 

4. Irish Celebration – Macklemore and Ryan Lewis

Macklemore, a Seattle-i székehelyű hip hop duó egyik fele nagyon is ír, és rettentő büszke is rá! A Grammy díjas  The Heist című albumuk előtt jelent meg az Irish Celebration, Macklemore arról mereng benne amikor még olcsó Kentucky bourbon-t „kellett” innia...

Dalszöveg: „Mikor viszki folyik ereinkben / bátornak gondoljuk magunkat / Csak ittam az Old Crow-t, és úgy tettem mintha Jameson volna...”


 

5. Jack Daniels – Eric Church

 A kemény vonalas country énekes Eric Church dalának címe nem hagy kétséget afelől, hogy miről is szól. Az Old No. 7 minden esti mulatság kedvenc kelléke, és nem szégyen vereséget szenvedni tőle. Jack nagyon erős...

Dalszöveg: „De hisz ez nem fair küzdelem, ahogy apám engem tanított / Mikor elfordítom fejemet, hátulról sújt le rám / Yeah, Jack Daniels ismét ellátta a bajom múlt éjjel...”

 

6. Shots – LMFAO feat Lil Jon

 Ez a szám rohadtul idegesítő, de azért jár a dícséret az LMFAO-nak, hogy legalább megpróbálták feldobni Lil Jon meghívásával. A Három Bölcs nem más, mint Johnnie, Jack és Jim. Shot-ként mondjuk nem annyira jó egyik sem, én maradnék inkább az „on the rocks” vagy a „neat” verziónál...

Dalszöveg: „Jello shots / Kamikaze / Három Bölcs

 

7. TiK ToK – Kesha

Amint Kesha berobbant a köztudatba 2009-ben, azonnal megismerkedhettünk a szintipop sztár és Jack Daniels viszonyáról. A partiállat Kesha-nak nem ez az egyetlen piás száma, ott van még a „Party at a Rich dude’s house” és a „Die Young” is.

Dalszöveg: „Indulás előtt még fogat mosok Jack Danielsszel / Mert ha leléptem vissza már nem jövök...”

 

8. Tubthumping – Chumbawamba

Ha szereted, ha imádod ezt a ’90-es évek beli egynyári csodát, az tuti, hogy pár viszki után már te is teli torokból énekelnéd velük a refrént.

Dalszöveg: „Megiszom egy viszkit / megiszom egy vodkát...”

 

9. Whiskey Rock-a-roller – Lynyrd Skynyrd

 A déli rock mesterei híresek a kemény piálásaikról, és ebben a számban minden megvan amit egy Skynyrd számtól el lehet várni. Feszes nyitány, lágy szóló és persze atomkemény bulizás!

Dalszöveg: „Egy viszki-faszagyerek vagyok / Ez vagyok én  / Nők, viszki és hosszú utazások / Ennyit tudok én...”

Szólj hozzá